مشاوره و راهنما آی تی

این وبلاگ جوابگو به تمام سوالات در بخش it می باشد.

مشاوره و راهنما آی تی

این وبلاگ جوابگو به تمام سوالات در بخش it می باشد.

معرفی انواع بندها برای ساعت‌ هوشمند

یکی از دغدغه‌های دارندگان ساعت هوشمند، جایگزینی پاراگراف (لاتین) این ساعت‌ها به انگیزه سلیقه متفاوت یا ویران شدن پاراگراف (لاتین) است. مشاور آی تی در این مطلب سعی می‌کند متنوع‌ترین و بهترین بندهای ساعت هوشمند را برای مدل‌های مختلف با قیمت‌های گوناگون، معرفی کند.


بند ساعت هوشمند


این ایام گجت‌های پوشیدنی در حال بسط دادن جای پای خویش در بین کاربران هستند. یکی از این ابزارها پوشیدنی ساعت‌های هوشمند هستند که به عنوان معروف‌ترین ابزار‌های هوشمند پوشیدنی شناخته می‌شوند. شاید عده‌ای از شما از بند ساعت هوشمند خود به انگیزه ها مختلفی راضی نباشید یا بند آن مبتلا خرابی شده باشد یا بخواهید از بند‌های مختلفی برای تنوع طرح و رنگ استفاده کنید.


بند‌های ساعت‌ها از جنس‌های مختلفی ساخته شده‌اند که ممکن است بنابر سلیقه روی انتخاب کاربر تاثیر داشته باشند. در پایین عمده‌ترین جنس بند‌ها به کوتاهی شناسایی می‌شوند:


بندهای چرمی


استفاده از چرم در هر پوششی نما آن را کلاسیک‌تر می‌کند و پاراگراف (لاتین) ساعت نیز از این قاعده مستثنی نیست. در وسط اکثر مردم چرم به عنوان اولین جنس بند ساعت‌ها شناخته می‌شود. بند‌های چرمی در انواع طرح‌ها و شکل‌های مختلف تولید می‌شوند که برخی بند‌ها از چرم طبیعی ساخته‌شده و طبیعتاً گران‌تر هستند و برخی دیگر نیز از چرم مصنوعی فرآوری می‌گردند. البته بند‌های از جنس چرم مصنوعی حائز دوام کمتری هستند.


مزایا: حائز طرح‌ها و اقسام و خرده فراوان که گستره‌ی وسیعی از سلایق را پوشش می‌دهد و به طور کلی زیباتر و کلاسیک‌تر محسوب می‌شود. عده‌ی زیادی نیز ظاهر و دانستن چرم را به هرچیزی ترجیح می‌دهند.


معایب: جنس چرم دربایستن به مراقبت بیشتری دارد و مسلماً ضد آب نیست. بعد اگر می‌خواهید با ساعت هوشمند ضد آب خویش به راحتی شنا کنید بهتر است پاراگراف (لاتین) آن چرمی نباشد. بند‌های جنس چرم طبیعی برخی مواقع می‌توانند خیلی گران باشند. اکثر چرم‌های مصنوعی نیز دوام خیلی مناسبی ندارند.


بند‌های فلزی


بند‌های فلزی دارای بیشترین دوام در بین دیگر بند‌ها بوده و حائز دو حالت عادی و توری هستند. جنس اغلب‌این بند‌ها از فلز ضد‌خش بوده که دوام و ثبات ظاهری آن را دو چندان می‌کند. بند‌های فلزی عادی اغلب از قفل‌های کلیدی و تاشو برای محکم شدن خود بهره‌گیری می‌کنند و بند‌های توری از قفل آهنربایی. یک مزیت عمده‌ی بند‌های فلزی نسبت به سایر بند‌ها این است که می‌توان اندازه‌ی آن‌ها کوتاه‌تر یا بیشتر کرد الی کاملا دور مچ فیت شوند. بند‌های فلزی توری قابل تغییر اندازه‌ نیستند ولی سیستم قفل‌های آهنربایی به گونه‌ای است که این بند‌ها را نیز کاملاً می‌توان بعید مچ دست محکم کرد.


مزایا: مناسب‌ برای تمام‌ محل‌ها و موقعیت‌ها و استفاده‌های گوناگون حتی شنا بوده و همچنین بند‌های فلزی دارای استحکام بالا و بیشترین دوام هستند.


معایب: این بند‌ها کمی نسبت به دیگر بند‌ها سنگین‌تر هستند و ممکن است برای کسانی که بسیار عادت به بند فلزی ندارند ناخوش‌آیند باشند. برای فیت کردن اندازه دربایستن به آلت ویژه‌ای بوده و بعضی بند‌ها نیز می‌توانند زیاد گران باشند.


بند‌های پارچه‌ای


این جنس اخیرا در تولید بند‌های ساعت‌ها مورد کاربرد پیمان گرفته و نسبت به بند‌های دیگر دیرینگی کمتری دارند. جنس این بند‌ها عمدتاً نایلون و سایر مواد مصنوعی مورد کاربرد در فرآوری پارچه هستند. رنگبندی این بند‌ها دارای تنوع فراوانی است. از لحاظ ظاهر این بند‌ها دقیقاً در نقطه‌ی روبرو بند‌های چرمی بوده و اغلب برای استایل غیر رسمی به کار می‌روند. احتمالاً عده‌ای نیز نما آن‌ها را بچه‌گانه بدانند. قیمت‌ این بند‌ها نیز زیاد ارزان بوده و با پول یک پاراگراف (لاتین) چرمی خوب شاید بتوانید چندین بند پارچه‌ای بخرید. از لحاظ دوام نیز این بند‌ها همانند بند‌های چرمی هستند. البته از لحاظ راحتی در دست و تنفس پوست مخصوصاً در فصل گرما می‌توان گفت از بند‌های چرمی مناسب‌تر هستند.


مزایا: این‌ بند‌ها حائز وزنی بسیار مختصر بوده و به‌ دلیل نرمی باعث راحتی اغلب کاربر هستند و بها ارزانی دارند.


معایب: برخلاف بند‌های فلزی و چرمی ظاهر خیلی شیک و جذابی ندارند. بعد از استفاده‌ی طولانی مدت کثیف و چرک می‌شوند و برای فعالیت‌های چون شنا و ورزش مناسب نیستند.


بند‌های لاستیکی


می‌توان گفت این بند‌ها بهترین نوع برای کاربرد در اثناء فعالیت‌های ورزشی هستند زیرا به سبکی بند‌های پارچه‌ای و چرمی هستند و در عین حال دوام بیشتری نسبت به آن‌ها داشته و به آسانی قابل شستشو هستند. از این بند‌ها می‌تواند در هر شرایط و محیطی کاربرد کرد. دوام این بند‌ها به اندازه‌ی بند‌های فلزی نیست ولی امثال آن‌ها وزین نیستند و این علت دیگری برای بهترین گونه بودن این بند‌ها برای ورزش‌های گوناگون و شنا است. جنس این بند‌ها عمدتاً از سیلیکون یا مواد پلیمری است. بند‌های سیلیکونی ارزان هستند و در عین حال دوام اقلیت نیز دارند. از جنس پلیمر در فرآوری بند‌های مقاوم‌تر و البته گران‌تر کاربرد می‌گردد.


مزایا: جنس این بند‌ها بسیار با دوام و انعطاف پذیر است که آن را برای ورزش‌ها و فعالیت‌های دیگر ایده‌ال می‌سازد. دارای طرح‌های و رنگ‌های کثرت است. بها آن زیاد ارزان است البته بند‌های پلیمری می‌توانند گران‌تر باشند.


معایب: برخلاف بند‌های چرمی و فلزی ظاهری شیک و رسمی ندارند و جنس سیلیکونی آن نیز دوام نکویی نسبت به سایر بند‌ها ندارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.