مشاوره و راهنما آی تی

این وبلاگ جوابگو به تمام سوالات در بخش it می باشد.

مشاوره و راهنما آی تی

این وبلاگ جوابگو به تمام سوالات در بخش it می باشد.

معرفی بهترین ابزارهای آنلاین برای انتخاب سخت افزار کامپیوتر

برای گزینش سخت‌افزار، رسیدگی سازگاری قطعات با یکدیگر و اسمبل کامپیوتر، ابزارهای آنلاین مفیدی وجود دارد که می‌تواند به بسیاری از کاربران در برگزیدن کامپیوتر جدید خود، کمک کند.

انتخاب سخت‌افزارهای گوناگون و سر هم کردن یک کامپیوتر شخصی آن‌قدرها که از بعید به عقیده می‌رسد، شغل سخت و پیچیده‌ای نیست و حتی برخی از افراد، جمع‌آوری قطعات و ساخت یک رایانه کامل با آن را به «بازی لِگو برای بزرگسالان» تشبیه می‌کنند؛ اما به هر حال، با پروا به گستردگی بسیار گزینه‌ها، انواع گوناگون قطعات و بحث سازگاری آن‌ها با یکدیگر، این پیشه برای افراد تازه‌وارد مقداری ترسناک به عقیده می‌رسد.



ابزارهای آنلاین زیادی وجود دارند که فرایند انتخاب قطعات، چک کردن سازگاری آن‌ها با هم و ساخت کامپیوتر را آسان‌تر کرده و به افراد علاقه‌مند در این زمینه کمک می‌کنند. این ابزارها قطعاً بی‌نقص نیستند؛ ولی می‌توانند یک گزینه‌ی خوب برای کاربرانی باشند که تخصص کافی در انتخاب قطعات ندارند و به پیگیری منابعی هستند که بتوانند از آن برای انتخاب سخت‌افزارهای جدید و ساخت یک کامپیوتر کامل، ایده‌‌برداری کنند. در این مطلب مجموعه‌ای از بهترین ابزارهای آنلاین برای انتخاب، رسیدگی سازگاری و اسمبل قطعات دشوار افزاری را به شما معرفی می‌کنیم.

PCPartPicker

وب‌سایت PCPartPicker را می‌توان احد از بهترین و مهم‌ترین افزارها برای برگزیدن قطعات رایانه دانست. کافی است یک قطعه مانند پردازنده یا مادربرد را برگزیدن کنید و به برگزیدن قطعات سازگار با آن‌ها از بین پایگاه داده‌ی عظیم PCPartPicker پرداخته و مجموعه‌ی قطعات خود را کامل کنید. اگر ترس از این دارید که کارت گرافیک گران‌قیمتی که هدف خرید آن را دارید، در محفظه‌ی کیسی که تهیه می‌کنید، جا نشود، این دست موزه می‌تواند به شما کمک کند. ضمن اینکه الزامی برای آغاز کردن از یک قطعه‌ی ویژه وجود ندارد؛ می‌توانید یک کیس، درایو نوری یا هر قطعه‌ی دیگر را ملاک سازگاری اولیه‌ی خود قرار دهید.

این وب‌سایت به‌طور پیش‌فرض، پایین‌ترین قیمت موجود در فروشگاه‌های محبوب جهانی را به شما اثر می‌دهد الی برای تهیه‌ی قطعه از بازار نیز مشکلی نداشته باشید. البته طبیعتاً نباید چشمداشت داشته باشیم فروشگاه‌های آنلاین مملکت ما جزء لیست فروشگاه‌های PCPartPicker باشند؛ در نتیجه این قابلیت تنها برای کاربرانی که در بیرون از کشور حیات می‌کنند یا امکان خرید از فروشگاه‌های جهانی را دارند، مفید است.

با به کارگیری این قابلیت، کاربر می‌تواند مجموع قیمت پایان یافته برای کلیه‌ی قطعاتی را که انتخاب کرده، مشاهده و اقدام به خرید آن‌ها کند. ضمن اینکه امکان مقایسه‌ی بها قطعات و آگاهی در مورد وضعیت سازگاری آن‌ها با یکدیگر نیز هستی دارد. حتی اگر با همه این امکانات، باز هم از گزینش تکه برای سیستم آینده‌تان هراس داشته باشید، می‌توانید از مشخصات کامپیوترهای آماده‌ای که این سایت به اتفاق با راهنمای سر هم کردن آن‌ها در کمر بستن شما می‌گذارد، استفاده کنید.

Logical Increments

اگر به پیگیری یک مسیر حل تند و ساده‌تر برای ساخت رایانه خود هستید، Logical Increments می‌تواند انتخاب بسیار احسان برای شما باشد. جدول کامل و همیشه بروز این وب‌سایت، پیشنهادهای نکویی برای هر بازه‌ی قیمتی و رده‌ی کارایی باره چشمداشت از سیستم در برگزیدن شما قرار می‌دهد. با کمک این جدول عالی، علاوه بر دسترسی سریع به لیست قطعات سازگار با هم، بها تک‌تک آن‌ها و جمع هزینه‌ی باره نیاز برای تهیه‌ی آن‌ها (البته در فروشگاه‌های جهانی)، می‌توانید به رسیدگی بصرفه بودن ارتقای هریک از قطعات روی سیستم حاضرتان بپردازید. ضمن این که در تقدیر پایین‌تر از این جدول، دسته جمع و جور ولی زیاد کاربردی برای شناسایی و روشنگری در مورد هر یک از قطعات و نکات مهم در باره آن‌ها پیمان دارد.

البته شدنی است جمع قطعاتی که در هر سطر از این وب‌سایت به عنوان یک رایانه‌ی کامل معرفی می‌شود، دقیقاً آن چیزی نباشد که بخواهید تهیه کنید؛ اما می‌توانید این لیست را به عنوان یک مبنای خوب و مطمئن بهره‌گیری کرده و سیستم کامپیوتری جدید خود را با ایده دریافت از قطعات معرفی‌شده، انتخاب کنید.

CamelCamelCamel

این وب‌سایت، افزار ویژه‌ای برای استفاده‌ی افرادی که منظور جمع‌آوری قطعات و ساخت یک رایانه شخصی را دارند، نیست؛ اما بی گمان می‌تواند افزار بسیار کارآمدی برای آن‌ها باشد. صرفه‌جویی در خرج دائم یکتا از موارد اصلی در تهیه‌ی چندین قطعه است و CamelCamelCamel در این زمینه می‌تواند کمک کند.

با این ابزار می‌توانید قطعه‌ی مورد نظر خود را انتخاب کرده و دیاگرام بها نو و دست‌دوم آن را در فروشگاه آمازون و سایر فروشگاه‌های معتبر (که البته به عنوان فروشگاه‌های ثالث 3rd Party در دیاگرام معرفی می‌شوند) تماشا کرده و در باره این که چه زمانی مناسب خرید آن تکه است، تصمیم بهتری بگیرید. امکان پرکار کردن اخطار برای یک قطعه نیز در آن وجود دارد که باعث می‌شود وقتی آن تکه در آمازون موجود شد، به شما اطلاع دیتا شود. البته همان‌طور که انتظار می‌رود، این آلت نیز بیشتر برای کاربران خارج از کشور یا افرادی است که امکان تعبیه تکه از فروشگاه‌های مذکور را دارند.

تا کمی پیش‌تر، این ابزار دیاگرام اختصاصی بها در فروشگاه Newegg و امکان آگاهانیدن در آن را نیز در اختیار کاربر پیمان می‌داد ولی اخیراً به دلیل عدم همکاری Newegg، این امکان تنها به وب‌سایت آمازون اندک شده است.

YouTube

شاید کم‌تر موضوعی وجود داشته باشد که به کارگیری YouTube در آن فایده‌ای نداشته باشد. ترسناک‌ترین سرنوشت جمع کردن یک کامپیوتر برای بسیاری از افراد، نحوه‌ی راز هم کردن فیزیکی (اسمبل) قطعاتی است که به حقیقت و با دقت تهیه کرده‌اند. محتویات متنی بسیار زیادی در سراسر اینترنت و حتی همراه با خودِ قطعات هستی دارند؛ ولی برای یک تازه‌کار، مطمئناً مشاهده‌ی یک ویدئو از نحوه‌ی نصب پردازنده و خنک‌کننده‌اش روی مادربرد، از هزار صفحه متن در مورد این شغل مفیدتر خواهد بود.

PC Building Simulator

این مورد، با سایر گزینه‌ها تفاوت‌های ابهت دارد. PC Building Simulator بر خلاف سایر موارد، یک وب‌سایت یا آلت آنلاین نیست؛ بلکه یک بازی شبیه‌سازی عالی است که به بهترین نحو ممکن، به شما ساختن یک رایانه را آموزش می‌دهد. البته طبیعتاً برای اجرای این شبیه‌ساز، احتیاج به یک کامپیوتر با قابلیت‌های اولیه‌ی گرافیک سه‌بعدی خواهید داشت. اگر بخواهیم دادگرانه گفتگو کنیم، قابلیت‌های PC Building Simulator آن قدر سودمند است که حیف دیدیم متعلق به در این مطلب نام نبریم.

در این بازی که اوایل امسال میلادی منتشر شده است، می‌توانید قطعات مختلف با برندهای معتبر را سنجش و برگزیدن کنید، آن‌ها را خریداری کرده و کوشش کنید آن‌ها را سر هم کنید. مشخصات فیزیکی و فنی قطعات در این بازی به دقت شبیه‌سازی شده و به همین دلیل، می‌توانید انتخاب‌های خویش را از حیث سازگاری و هماهنگی رسیدگی کنید. حتی یک دست موزه محاسبه‌ی بنچمارک مجازی نیز در آن هستی دارد که می‌توانید سخت‌افزاری که راز هم کرده‌اید را با آن باره امتحان پیمان دهید.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.