مشاوره و راهنما آی تی

این وبلاگ جوابگو به تمام سوالات در بخش it می باشد.

مشاوره و راهنما آی تی

این وبلاگ جوابگو به تمام سوالات در بخش it می باشد.

مشاوره خرید پاور بانک

این ایام اسم پاوربانک را بسیار می‌شنویم و با مدل‌های مختلفی متعلق به روبرو می‌شویم. احتمالاً برای شما هم این سؤال پیش آمده که کدام پاور بانک ارزش خرید دارد؟ اصلاً پاوربانک به چه دردی می‌خورد و اینکه چه هزینه‌ای لازم است الی یک پاوربانک پسندیده را خریداری کنیم. با ما به اتفاق باشید الی ضمن شناسایی فاکتورهای یک پاوربانک خوب، شما را با بهترین پاوربانک‌های بازار آشنا کنیم.

 ظرفیت و قابل‌حمل بودن پاور بانک

هنگامی‌که یک پاور بانک خریداری می‌کنیم، نخستین موردی که برای بسیاری از کاربران اهمیت دارد؛ ظرفیت باتری مورد کاربرد در آن است که برحسب میلی‌آمپر ساعت اندازه‌گیری می‌شود. هم‌چنین، از این یکتا برای محاسبه ظرفیت باتری‌ گوشی‌های هوشمند یا تبلت‌ها بهره‌گیری می‌شود و هنگامی‌که یک پاور بانک با ظرفیت 2000 میلی‌آمپر ساعت خریداری می‌کنید، به راستی این پاور بانک می‌تواند گوشی‌هوشمند شما را با گنجایش 2000 میلی‌آمپر الی یک‌بار به‌طور کامل شارژ نماید. با این‌حال، به علت از دست‌رفتن بخشی از انرژی باتری به علت مقاومت مدار، کیفیت سلول‌های باتری و ... این موضوع چندان به درستی مبدل نمی‌شود.

به همین جهت، توصیه می‌شود که همواره، یک پاور بانک با گنجایش اکثریت در مقایسه با گنجایش باتری گوشی‌هوشمند یا تبلت خویش خریداری نمایید. برای مثال، در صورتی‌که ظرفیت باتری گوشی‌هوشمند شما 3000 میلی‌آمپر ساعت است؛ رهنمود می‌شود که یک پاور بانک با کمینه گنجایش 3500 میلی‌آمپر ساعت خریداری نمایید تا بتوانید دست کم یک بار به طور کامل، گوشی خویش را شارژ کنید.

در صورتی‌که برای مدت طولانی به پریز برق دسترسی ندارید و به طور همیشگی در حال مسافرت هستید، خرید یک پاور بانک با ظرفیت بالا پیشنهاد می‌شود (البته در صورتی‌که بتوانید هزینه خرید آن‌را پرداخت نمایید). با این‌حال، باید مدنظر داشته باشید که خرید یک پاور بانک با گنجایش بالا، بدین معنی خواهد بود که برای شارژ نمودن کامل ظرفیت باتری درونی پاور بانک، مدت سررسید نسبتاً زیادی لازم است. جدا از این موضوع، هنگامی‌که یک پاور بانک با گنجایش بالاتر انتخاب می‌کنید، باید مدنظر داشته باشید که این جستار به معنای افزایش اندازه، بالا رفتن وزن و بها آن خواهد بود.

هم‌چنین، در بعضی از پاور بانک‌ها این امکان فراهم شده است الی باتری داخلی آن‌ها، هنگامی‌که در حال استفاده از این پاور بانک‌ها هستید؛ مجدداً شارژ شود. با این‌حال، این شیوه را چندان رهنمود نمی‌کنیم زیرا بر روی درازا عمر باتری تو پاور بانک تاثیر منفی خواهد گذاشت.

جریان‌ ورودی پاور بانک

جریان ورودی در اغلب گوشی‌های هوشمند کهن به 1 آمپر اندک شده است و در گوشی‌های هوشمند جدیدتر، جریان ورودی به نزدیک 2 آمپر واصله است. به همین جهت، پیش از خرید یک پاور بانک برای گوشی‌هوشمند یا تبلت خود، نگاهی به مشخصات گوشی و شارژر آن بیاندازید.

در صورتی‌که برایتان امکان‌پذیر است، یک پاور بانک با دو درگاه یواس‌بی با خروجی 1 آمپر و 2 آمپر خریداری نمایید. به یاد داشته باشید که جریان خروجی از یک پاور بانک، از اهمیت بالایی برخوردار است و به همین جهت، همواره این فاکتور را در هنگام خرید یک پاور بانک برای تبلت یا گوشی‌هوشمند خود، مدنظر قرار دهید.

 تعداد پورت‌ها

بسیاری از پاور بانک‌های جدید، با کابل یواس‌بی همراه شده است و به همین جهت، هنگامی‌که کابل یواس‌بی شارژر خویش را فراموش می‌کنید؛ نباید چندان نگران باشید. هم‌چنین، در شماری از پاور بانک‌ها درگاه لایتنینگ تعبیه شده است و این سوژه به معنای بها بالاتر آن‌ خواهد بود.

در کنار این جستار به این فاکتور پروا داشته باشید که درگاه اضافی بر روی جریان خروجی پاور بانک تاثیرگذار است. برای مثال، زمانی‌که یک پاور بانک با دو درگاه 2 آمپری انتخاب می‌کنید؛ جریان خروجی در چهره پیوستگی یک دستگاه به دو آمپر می‌رسد و در صورت به کارگیری دو درگاه، شدنی است جریان خروجی به هر دستگاه به 1.5 آمپر اندک شود. البته پاور بانک‌هایی نیز وجود دارد که مجموع جریان خروجی از آن‌ها به 4 آمپر می‌رسد ولی بها بسیار فوقانی خواهند داشت.

کیفیت را فدای بها نکنید!

باتری‌ها می‌توانند منفجر شوند و گرد از عواملی که می‌تواند از این موضوع جلوگیری نماید، برگزیدن یک پاور بانک از یک برند معتبر است. علاوه‌براین، پاور بانکی را خریداری نمایید که در برابر پیوندیدن کوتاهی و افزایش دما، سیستم حفاظتی داشته باشد. همچین با این لینک هم می توانید مراجعه کنید : 

 الان به سراغ معرفی بهترین پاوربانک‌های بازار بر بنیاد افزایش گنجایش و قیمت می‌رویم:
 

 Xiaomi Mi 5000mAh

پاوربانک شیائومی می 5000

این پاور بانک از یک باتری لیتیوم پلیمری کاربرد می‌کند. بدنه آن از جنس آلومینیوم بوده و ضخامتش  9.9 میلی‌متر است. با پروا به گنجایش باتری باره استفاده در آن، می‌توانید آیفون 6 خود را با پیوست به تک پورت این پاور بانک الی 1.8 بار و گوشی ردمی نوت 4 را تا 1 بار به طور کامل شارژ نمایید. این پاوربانک حائز 9 لایه‌ی محافظتی می‌باشد که از جمله آن می‌توان به مقاومت در برابر افزایش بیش از اندازه دما و اتصال کوتاه اشاره کرد. هم‌چنین، قابلیتی برای آن در نظر گرفته شده است که می‌تواند پیوندیدن و عدم اتصال درست گوشی‌هوشمند شما را به این پاور بانک تشخیص دهد.

در نهایت، می‌توان گفت که جریان ورودی و خروجی در این پاور بانک به ترتیب 2000 میلی‌آمپر و 2100 میلی‌آمپر بوده و برای شارژ کامل آن با به کارگیری یک کابل استاندارد، حدود 2.5 ساعت زمان لازم است. دقت کنید که نمونه‌های غیراصل از پاوربانک‌های شیائومی در بازار فراوان است و در اثناء خرید باید به این سوژه توجه کنید. لازم به بیان است که تمام پاوربانک‌های شیائومی حائز یک برچسب روی خود هستند که با وارد کردن کد آن در وبسایت شیائومی می‌توانید از اصل بودن آن مطمئن شوید.

 

Xiaomi Mi v2 10000mAh

پاوربانک شیائومی می 10000 نسخه 2

این پاوربانک ساخت شیائومی دارای ظرفیت 10000 میلی‌آمپرساعت بوده و تنها 14 میلی‌متر ضخامت دارد. باتری آن از گونه لیتیوم‌پلیمری است که می‌توانید با آن iPhone 6 را الی 3.7 بار شارژ کنید. جنس آن آلومینیومی بوده و  در مساوی  خط‌و‌خش و رنگ‌پریدگی ثابت است. این پاوربانک با ضخامت 14 میلی‌متری و وزن 228 گرم بسیار سبک و خوش‌دست است. این پاوربانک قابلیت شارژ ورودی و خروجی سریع را دارد و در مدت حدود 4 ساعت کاملاً شارژ می‌شود. این پاوربانک حائز سیستم تشخیص هوشمند ولتاژ خروجی (FitCharge) و سیستم نگهداری 9 لایه‌ی شیائومی از آنگونه محافظت در مساوی افزایش دما، ولتاژ شدید، پیوست کوتاهی و غیره است.

 

Energizer UE10015CQ 10000mAh

پاوربانک انرجایزر 10000 میلی آمپر ساعت

پاوربانک یادشده ساخت کمپانی انرجایزر دارای ظرفیت 10000 میلی‌آمپرساعت بوده و باتری آن از نوع لیتیوم‌پلیمری است. این پاوربانک حائز دو خروجی جهت شارژ همزمان دو دستگاه است. یکی از این خروجی حائز فناوری Qualcomm Quick Charge 3 است که می‌تواند گوشی یا تبلت‌های حمایت کننده از این تکنولوژی را با سرعت زیاد بالایی شارژ کند. در ضمن این پاوربانک حائز دو ورودی microUSB و USB-TypeC جهت راحتی اغلب است. در چهره به کارگیری شارژر نیرومند با به کارگیری ورودی USB-C این پاوربانک با سرعت زیاد بیشتری شارژ خواهد شد. این پاوربانک در مساوی ضربه و تنگنا آزمایش شده‌است و دارای تکنولوژی PowerSafe جهت محافظت در برابر پیوستگی کوتاه و شارژ بیش از حد گوشی شما است. وزن این پاوربانک 225 گرم بوده و همراه آن کابل میکرو USB و USB-C نیز عرضه می‌گردد. ابعاد آن نیز 13.5x7x1.3 سانتی‌متر است.

 

Romoss Sense 15 15000mAh

پاوربانک روموس سنس 15

اگر به پیگیری پاوربانکی با ظرفیت بالا و در حین حال سخیف هستید Romoss sence 15 برگزیدن مناسبی است. این پاوربانک با گنجایش اسمی 15,000mAh از جنس پلاستیک سخت و دارای 302 گرم وزن بوده و ابعاد آن 21.5 × 65 × 139 میلی‌متر است. در این پاوربانک دو درگاه خروجی تعبیه شده که یکی حائز شدت جریان 1 آمپر و دیگری حائز شدت جریان 2.1 آمپر است. جریان ورودی به این پاوربانک نیز 2.1 آمپر است که مایه می‌شود با سرعت کمابیش اکثریت شارژ شود. این پاوربانک همچنین در مساوی شارژ بیش از مرز گوشی و دستگاه شما نیز محافظت شده است. باتری پاوربانک از نوع لیتیوم پلیمری بوده و نشانگر LED موجود در آن وضعیت شارژ را پرتو می‌دهد.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.